zobacz bryłę budynku

Tabela mieszkań

Wybierz mieszkanie dla siebie

Nr mieszkaniaNr mieszk. Piętro Ilość pokoiPok. PowierzchniaPow. Status Wejście Cena PDF
A2 01/2 A2 01/2 2 2 49.81 m2 wolne al. Niepodległości 393 499 zł
A2 02/3 A2 02/3 2 3 57.09 m2 wolne al. Niepodległości 456 880 zł
A2 03/2 A2 03/2 2 2 52.29 m2 sprzedane al. Niepodległości 407 862 zł
A2 04/2 A2 04/2 2 2 48.17 m2 wolne al. Niepodległości 385 360 zł
A2 05/2 A2 05/2 2 2 47.63 m2 wolne al. Niepodległości 371 514 zł
A2 06/1 A2 06/1 2 1 31.49 m2 sprzedane al. Niepodległości 267 665 zł
A2 07/1 A2 07/1 2 1 27.42 m2 rezerwacja al. Niepodległości 233 410 zł
A2 08/2 A2 08/2 2 2 48.13 m2 wolne al. Niepodległości 409 105 zł
A2 09/3 A2 09/3 2 3 58.96 m2 wolne al. Niepodległości 501 245 zł
B2 01/2 B2 01/2 2 2 37.95 m2 sprzedane ul. Tkacka 307 395 zł
B2 02/2 B2 02/2 2 2 44.65 m2 wolne ul. Tkacka 343 805 zł
B2 03/2 B2 03/2 2 2 43.1 m2 wolne ul. Tkacka 340 490 zł
B2 04/2 B2 04/2 2 2 45.14 m2 rezerwacja ul. Tkacka 347 578 zł
B2 05/2 B2 05/2 2 2 44.29 m2 wolne ul. Tkacka 349 891 zł
B2 06/1 B2 06/1 2 1 32.22 m2 rezerwacja ul. Tkacka 273 870 zł
B2 07/1 B2 07/1 2 1 29.73 m2 sprzedane ul. Tkacka 267 570 zł
B2 08/2 B2 08/2 2 2 48.13 m2 wolne ul. Tkacka 404 292 zł
B2 09/3 B2 09/3 2 3 58.96 m2 wolne ul. Tkacka 501 245 zł
A3 01/2 A3 01/2 3 2 49.81 m2 wolne al. Niepodległości 403 461 zł
A3 02/3 A3 02/3 3 3 57.09 m2 wolne al. Niepodległości 468 302 zł
A3 03/2 A3 03/2 3 2 52.29 m2 sprzedane al. Niepodległości 428 778 zł
A3 04/2 A3 04/2 3 2 48.17 m2 sprzedane al. Niepodległości 399 811 zł
A3 05/2 A3 05/2 3 2 47.63 m2 wolne al. Niepodległości 390 566 zł
A3 06/1 A3 06/1 3 1 31.49 m2 rezerwacja al. Niepodległości 267 665 zł
A3 07/1 A3 07/1 3 1 27.42 m2 wolne al. Niepodległości 225 172 zł
A3 08/2 A3 08/2 3 2 48.13 m2 wolne al. Niepodległości 394 666 zł
A3 09/2 A3 09/2 3 2 49.07 m2 wolne al. Niepodległości 422 002 zł
B3 01/2 B3 01/2 3 2 37.95 m2 rezerwacja ul. Tkacka 314 985 zł
B3 02/2 B3 02/2 3 2 44.65 m2 wolne ul. Tkacka 352 735 zł
B3 03/2 B3 03/2 3 2 43.1 m2 wolne ul. Tkacka 353 420 zł
B3 04/2 B3 04/2 3 2 45.14 m2 wolne ul. Tkacka 356 606 zł
B3 05/2 B3 05/2 3 2 44.29 m2 rezerwacja ul. Tkacka 358 749 zł
B3 06/1 B3 06/1 3 1 32.22 m2 wolne ul. Tkacka 264 204 zł
B3 07/1 B3 07/1 3 1 29.73 m2 sprzedane ul. Tkacka 264 597 zł

Poradnik

Wszystko, co warto wiedzieć o naszej inwestycji
Krok pierwszy -wybór apartamentu

 Wybierz tę ofertę, która najbardziej będzie Cię satysfakcjonowała – odpowiednia lokalizacja, metraż, rozkład pomieszczeń i otoczenie.

 Zobacz, na co należy zwrócić uwagę przed zakupem:

Solidność to rzecz najistotniejsza, będzie miała wpływ na komfort Twojego codziennego użytkowania. Dokonaj optymalnego wyboru między jakością i ceną.

Pamiętaj, że solidne materiały, rzetelne wykonawstwo i dobra jakość mają swoją cenę. Często im tańsza propozycja, tym niższy standard może oferować i taka ekonomia w dłuższej perspektywie się nie sprawdzi. Jeżeli trzeba, zasięgnij porad fachowców, odwiedź budowę, aby osobiście zobaczyć jak jest realizowana.

Zwróć uwagę na to, że w dzisiejszych czasach zastosowane nowoczesne technologie determinują precyzję wykonania, wymagają dbałości o detale oraz solidności wykonania prac już w pierwszych etapach realizacji inwestycji. Dzięki temu można się spodziewać dobrze wykonanej inwestycji wolnej od wad i usterek. Zwróć uwagę jak prowadzona jest inwestycja, czy postęp prac gwarantuje terminowe zakończenie i czy zaawansowanie sprzedaży lokali jest adekwatne. 

Atrakcyjność

 Spójrz na swoje wybrane lokum w szerszym kontekście – sprawdź jak zagospodarowane będą części wspólne, czy budynek jest monitorowany, jak wyglądają klatki schodowe. Zastanów się, czy lokalizacja będzie również atrakcyjna w przyszłości – w końcu nieruchomość to lokata kapitału. Apartamenty w dobrej lokalizacji,  o wysokim standardzie są zawsze poszukiwane przez kupujących i przez najemców.

Sprawdź infrastrukturę w okolicy, odwiedź nowe nieruchomość w różnych porach dnia i przy różnych aurach, przekonaj się, czy jest to bezpieczne miejsce. Sprawdź, jak miejsce skomunikowane jest z najważniejszymi dla Ciebie punktami w mieście. Pamiętaj, ceny mieszkań w dobrej lokalizacji rosną najszybciej, więc jeśli kiedyś będziesz chciał sprzedać mieszkanie, zrobisz to z korzyścią.

          Zwróć uwagę na architekturę budynku – czy jest przyjazna, interesująca.

Pamiętaj, że architektura, także będzie miała wpływ na przyszłą wartość Twojej nieruchomości, a tutaj sprawdzają się ponadczasowe trendy – klasyczna elegancja, prostota i styl.

Krok drugi - finansowanie

Jeżeli chcesz zakup nieruchomości sfinansować poprzez kredyt hipoteczny powinieneś sprawdzić swoją zdolność kredytową, zgromadzić potrzebną dokumentację do uzyskania kredytu hipotecznego, znaleźć odpowiedni bank lub wcześniej doradcę finansowego, i wreszcie czekać na decyzję kredytową.

Szukanie wiarygodnych pośredników, odwiedziny kolejnych banków, to żmudny proces. Sprawdź, czy deweloper może to zrobić za Ciebie, czy oferuje pomoc w uzyskaniu najlepszego kredytu. Warto skorzystać z pomocy, bo to skraca i upraszcza cały proces.

Nie składaj wniosków do kilku banków samodzielnie – to może obniżyć Twoją zdolność kredytową!

 

Krok trzeci - zakup nieruchomości

Umowa rezerwacyjna

Jeżeli jesteś pewien swojego wyboru, czas na podpisanie umowy rezerwacyjnej. Jest ona zawierana po to, abyś miał czas potrzebny do uzyskania pozytywnej decyzji kredytowej, a także stanowi gwarancję, że wybrane przez Ciebie lokum nie będzie oferowane do sprzedaży innym osobom.

Umowa rezerwacyjna jest wstępem do zawarcia umowy deweloperskiej, ale  konieczność jej zawarcia zależy przede wszystkim od wymagań banku. Zazwyczaj jest ona warunkiem rozpoczęcia procedury kredytowej jeśli zamierzasz sfinansować zakup lokum właśnie poprzez kredyt.

Treść umowy rezerwacyjne

Dobrze sformułowana umowa zawiera ostateczną cenę zakupu nieruchomości, termin podpisania umowy deweloperskiej, harmonogram wpłat, termin odbioru lokalu, termin zawarcia umowy końcowej oraz warunki odstąpienia od umowy, dotyczące obu stron.

Jeżeli zakup nieruchomości finansujesz z kredytu hipotecznego, powinieneś odebrać od dewelopera komplet dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku kredytowego (w Twoim imieniu dokumenty może odebrać doradca kredytowy) i złożyć je w wybranym banku.

Czekanie na decyzję kredytową może trochę potrwać, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej następny krok, to podpisanie umowy deweloperskiej oraz zawarcie umowy na wykończenie, jeżeli wybrałeś taką opcję

Pamiętaj!

Przy podpisywaniu umowy rezerwacyjnej powinieneś otrzymać od dewelopera wszystkie dokumenty wymagane ustawą deweloperską - prospekt informacyjny dotyczący wybranej przez Ciebie inwestycji oraz wzór umowy deweloperskiej.

Prospekt informacyjny

Prospekt informacyjny to dokument, który zawiera wyczerpujące i pełne informacje na temat dewelopera, wybranej przez Ciebie inwestycji, gruntu, na którym powstaje przedsięwzięcie, planowanych inwestycji  w promieniu 1 km, zamierzonym sposobie finansowania, kupowanym lokalu mieszkalnym, a także dotychczasowych przedsięwzięciach dewelopera.

Zrozumienie prospektu może być czasochłonne, musisz jednak zapoznać się z dokumentem dokładnie, aby mieć pełną jasność, że decyzja o zakupie mieszkania jest przemyślana, a wybór właściwy.

Kaucja rezerwacyjna

 Umowa rezerwacyjna zobowiązuje Cię do wpłaty kaucji rezerwacyjnej. Wpłacenie przez Ciebie kaucji rezerwacyjnej daje Ci gwarancję, że wybrane lokum nie będzie oferowane do dalszej sprzedaży, zaś dla dewelopera jest potwierdzeniem Twojej gotowości do jego nabycia.

Umowa deweloperska

Po podpisaniu umowy rezerwacyjnej, następuje podpisanie umowy deweloperskiej.

Ustawa z 16 września 2011 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego wprowadziła obowiązek podpisania umowy deweloperskiej w formie aktu notarialnego. Dzięki temu Twoje prawa są w pełni chronione.

Umowa deweloperska jest umową zobowiązującą do podpisania Umowy Przenoszącej na Ciebie własność nieruchomości

 W jej treści znajdziesz dokładne oznaczenie wybranego przez Ciebie lokum, zobowiązanie dewelopera do przeniesienia na Ciebie własności lokalu oraz praw z nim związanych, a także m.in termin odbioru, zawarcia umowy przyrzeczonej, ustalenia dotyczące przysługujących Ci praw z tytułu rękojmi.

Na podstawie zawartej umowy deweloperskiej dokonywana jest wpłata za wybrany przez Ciebie lokal.  W przypadku osób kredytujących zakup mieszkania, podpisanie umowy deweloperskiej jest warunkiem wypłaty środków z kredytu.

Odpowiednio skonstruowana umowa deweloperska, to gwarancja Twojego bezpieczeństwa i komfortu użytkowania nieruchomości. Bacznie ją przestudiuj i dopytaj o wszystkie ważne dla Ciebie punkty.

Podpisanie umowy deweloperskiej

 Podpisanie umowy deweloperskiej następuje we wskazanej zazwyczaj przez dewelopera Kancelarii Notarialnej.

Przed datą podpisania umowy, deweloper skontaktuje się z Tobą drogą elektroniczną bądź telefonicznie i poinformuje o  miejscu oraz dacie podpisania umowy oraz kosztach jej zawarcia.

Koszty podpisania umowy deweloperskiej rozłożone są po połowie - połowę płaci nabywca, połowę deweloper.

Pamiętaj!

Po podpisaniu Umowy deweloperskiej nie nabywasz jeszcze praw własności do swojego lokum.

Jednakże Notariusz, przed którym podpisałeś umowę deweloperską przesyła odpowiedni wniosek do Sądu Wieczystoksięgowego, który na jego podstawie ujawnia  Twoje roszczenie o ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego i przeniesienie własności na Ciebie jako nabywcę.

Z prawnego punktu widzenia oznacza to, iż zostałeś prawnie zabezpieczony, by skutecznie domagać się przeniesienia na Ciebie prawa własności  do wybranego lokum.

Jeśli podpisałeś umowę deweloperską, a wszystkie wpłaty zostały dokonane, czas na najprzyjemniejszy etap całego procesu.

Krok czwarty - odbiór nieruchomości

Jeśli już podpisałeś umowę deweloperską i uiściłeś wszelkie związane z tym opłaty  czas na odbiór kluczy do Twojego lokum. Teraz deweloper poinformuje Cię o wyznaczonym terminie odbioru. Informacje tę dostaniesz drogą elektroniczną, telefoniczną lub pocztą tradycyjną.

              Odbiór APARTAMENTU

             Jeżeli kupiłeś APARTAMENT, przy jego odbiorze dostaniesz:

             1.   dwie wkładki i komplet niezbędnych kluczy, pilot do bramy wjazdowej, karte dostepu do częsci wspólnych.

              2.  sporządzony na miejscu protokół przekazania lokalu, który zawiera informacje dotyczące stanu technicznego lokalu, stanu liczników (woda ciepła, zimna i ogrzewanie). 

             3. instrukcję użytkowania apartamentu oraz części wspólnych.

Kopia protokołu odbioru Twojego lokalu zostanie przekazana Zarządcy nieruchomości. Od Zarządcy dostaniesz także informacje na temat wysokości Twoich opłat administracyjno-czynszowych. W ich skład wchodzą między innymi:

             *  zaliczki na ciepłą, zimną wodę i ogrzewanie oraz odprowadzenie ścieków
             * opłata za użytkowanie, utrzymanie części wspólnych, wywóz nieczystości, ochronę, utrzymanie   zagospodarowania terenu

​             * wynagrodzenie Zarządcy

Teraz czas na podpisanie indywidualnych umów z dostawcami mediów - internet, telewizję kablową, telefon. Informacje na temat dostawców mediów na terenie Twojego osiedla dostaniesz także od Zarządcy. Pamiętaj już nie ma telewizji analogowej!

Krok piąty - umowa

Podpisanie umowy przenoszącej własność nabywanego lokalu w formie Aktu Notarialnego (nabycie nieruchomości)

Formalności przed umową.

Po odbiorze mieszkania czeka na Ciebie jeszcze kilka spraw - najistotniejsza to podpisanie Aktu Notarialnego przenoszącego na Ciebie prawo własności kupowanej nieruchomości. Potocznie Akt Notarialny przenoszący własność nosi nazwę Umowy Przenoszącej, Umowy Końcowej albo Umowy Sprzedaży.

Deweloper poinformuje Cię o wyznaczonym terminie podpisania Umowy Przenoszącej pocztą tradycyjną, elektroniczną bądź skontaktuje się z Tobą telefonicznie.

Drogą mailową deweloper prześle Ci następujące informacje

1. potwierdzenie terminu, wraz ze wskazaniem adresu Kancelarii Notarialnej, w której podpisywana będzie Umow

2. wysokość ponoszonych przez Ciebie kosztów podpisania Umowy Przenoszącej,

 3. prośbę o wypełnienie i odesłanie załączonego formularza aktualizacyjnego Twoich danych osobowych, który jest konieczny do zawarcia Umowy. W formularzu należy uzupełnić informację dotyczącą m.in. wielkości udziałów oraz do jakiego majątku osobistego/wspólnego dopisana będzie zakupiona nieruchomość. Jest to istotne przede wszystkim wówczas, gdy stronami nabywającymi są np. małżonkowie lub osoby żyjące w związkach partnerskich.

Treść Umowy Przenoszącej

 W Umowie Przenoszącej Notariusz szczegółowo opisuje Twoje lokumpowierzchnię, rozkład pomieszczeń, cenę wraz z opisem stawki podatku od towarów i usług.

Ważne dla Ciebie jest to, że wraz z lokalem nabywasz również udział w nieruchomości wspólnej (tj. nieruchomości gruntowej). Obejmuje ona części wspólne budynku, w którym znajduje się Twoje lokum oraz części gruntu, na którym znajduje się budynek.

Dzięki temu, masz prawo do korzystania z części wspólnych, tak, jak Twoi przyszli sąsiedzi. Gospodarowanie częściami wspólnymi zajmie się powstała Wspólnota Mieszkaniowa

 W treści Umowy Przenoszącej deweloper ustanawia odrębną własność Twojego lokalu. Oznacza to, że wraz z momentem dokonania wpisu w księdze wieczystej, Twoje lokum staje się odrębną od budynku i gruntu, samodzielną nieruchomością lokalową, którą w przyszłości będziesz mógł np. sprzedać.

Jeżeli Twoje lokum jest częścią nieruchomości, której budowa w dalszym ciągu trwa, deweloper poprosi Cię  o wyrażenie zgody na dalsze prowadzenie prac budowlanych. Zgoda na to pozwoli mu na zagospodarowanie gruntu zgodnie z zobowiązaniami jakie złożył w umowie rezerwacyjnej i deweloperskiej. Umowa Przenosząca zawiera także informacje o Zarządcy, który będzie zarządzał powstałą Wspólnotą Mieszkaniową.

Komórka lokatorska, taras

 Jeżeli zdecydowałeś się na zakup komórki lokatorskiej, w treści Umowy Przenoszącej Notariusz określa jej powierzchnię i położenie. Nabywasz komórkę lokatorską jako pomieszczenie przynależne do Twojego loku i będzie ona opisana w księdze wieczystej założonej dla lokalu

Istotne jest to, że ustanowienie odrębnej własności następuje bez obciążeń hipotecznych.

Jeżeli Twoje nowe lokum posiada taras lub balkon deweloper w Umowie Przenoszącej może ustanowić dla Ciebie prawo do wyłącznego korzystania z tej części nieruchomości. Będzie to dla Ciebie oznaczało, że pomimo, że taras i ogródek stanowią formalnie część nieruchomości wspólnej, będziesz miał wyłączne prawo do korzystania z nich. Pamiętaj jednak, ze musisz również respektować to samo uprawnienie innych nabywców.

Miejsce postojowe

Jeżeli zdecydowałeś się na zakup lokalu wraz z miejscem postojowym, deweloper może je wydzielić na dwa sposoby:

1.Poprzez ustanowienie na Twoją rzecz prawa do wyłącznego korzystania z miejsca postojowego w ramach nieruchomości wspólne

2.Nabycie przez Ciebie udziału w hali garażowej (lokalu użytkowym) z ustaleniem prawa do korzystania tego miejsca postojowego.

W obu przypadkach opis miejsca postojowego i Twoje prawo, będą wpisane do księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości gruntowej albo do księgi wieczystej prowadzonej dla lokalu użytkowego.

Tym nie musisz się martwić, o wpis zadba Notariusz.

Miejsce postojowe możesz kupić w dowolnym czasie, nawet po zawarciu Umowy Przenoszącej, sprawdź tylko, czy deweloper ma jeszcze w ofercie wolne miejsca postojowe. Warto się pospieszyć i sfinalizować zakup razem z Umową Przenoszącą.

Określenie udziałów

 Przed podpisaniem aktu notarialnego powinieneś poinformować dewelopera czy nabywasz nieruchomość samodzielnie (do majątku osobistego), czy do majątku wspólnego (w ramach tzw. małżeńskiej wspólności majątkowej)

1. Jeżeli dokonujesz zakupu samodzielnie, nowe lokum będzie w całości przypisane do Twojego majątku osobistego

2. Jeśli zakupu dokonujesz wraz z małżonkiem, w ramach małżeńskiej wspólności majątkowej, zakup przypisany zostaje do majątku wspólnego i nie określa się w Umowie Przenoszącej wielkość udziałów, ponieważ są one równe

3. W przypadku małżonków posiadających rozdzielność majątkową, nabyte lokum przypisane zostaje do majątków osobistych każdego z nich, gdyż nie posiadają oni majątku wspólnego. W Umowie Przenoszącej zostaną określone wielkości udziałów dla każdego z małżonków. Co istotne, można określić udziały w różnej proporcji, można także nabywany lokal przypisać do majątku tylko jednego z małżonków

4.Jeśli nabywasz lokum będąc w związku partnerskim, zostanie ono przypisane do majątków osobistych obojga partnerów. W Umowie Przenoszącej określone zostaną wielkości nabywanych udziałów przez każdego z kupujących. Podobna sytuacja występuje również, gdy nabycia dokonują np. rodzice razem z dzieckiem.

Ustanowienie hipoteki

Jeżeli zakup Twojego lokum jest finansowany przez kredyt bankowy, konieczne będzie ustanowienie zabezpieczenia na rzecz banku, w postaci hipoteki

1. Może się zdarzyć, że wniosek o ustanowienie hipoteki złoży bank kredytujący. Jest to dla Ciebie wygodniejsze.

2.Jeżeli jednak bank nie składa wniosku o ustanowienie hipoteki, możesz zaoszczędzić sobie formalności i za opłatą, zlecić to Notariuszowi, przed którym zawierana będzie Umowa Przenosząca. W tym celu powinieneś wystąpić do banku i uzyskać oświadczenie banku o ustanowieniu hipoteki oraz dostarczyć je deweloperowi jeszcze przed podpisaniem Umowy.

3.Możesz także samodzielnie złożyć wniosek.

Krok szósty - formalności

O czym należy pamiętać po podpisaniu Umowy Przenoszącej własność nabywanego lokalu

Kredyt hipoteczny

 Jeżeli zakup swojego nowego lokum finansowałeś z kredytu hipotecznego i nie skorzystałeś z opcji ustanowienia hipoteki przez Notariusza, pamiętaj o kilku czekających Cię  

  formalnościach:

 1.Aby zaoszczędzić na ubezpieczeniu kredytu hipotecznego, w celu skutecznego ustanowienia hipoteki na zakupionym przez Ciebie lokalu jak najszybciej zgłoś nabycie nieruchomości  

  (podpisanie umowy końcowej) do banku kredytującego.  Bank wystawi Ci  oświadczenie o ustanowieniu hipoteki.

 2.W  Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego  złóż odpowiedni wniosek KW WPIS wraz z oświadczeniem o ustanowieniu hipoteki i opłatą sądową (200 zł za jedną wpisywaną hipotekę).
Zwróć uwagę czy Twój bank kredytujący, nie złożył za Ciebie tego wniosku.

3. Udaj się do Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca zameldowania i złożyć pit PCC 3 (podatek od czynności cywilnoprawnych od ustanowienia hipoteki) wraz z opłatą (stawka podatku zależy od kwoty zabezpieczonej wierzytelności - 0,1% lub wynosi 19 zł)

Sprzedaż nieruchomości

Jeśli finansowałeś zakup ze sprzedaży innej nieruchomości pamiętaj o tym, że należy w Urzędzie Skarbowym właściwym dla miejsca zameldowania rozliczyć PIT 39 (jeśli to małżonkowie wspólnie dokonali sprzedaży nieruchomości, która była ich wspólną własnością, powinni złożyć dwie deklaracje)

Podatek od nieruchomości

W terminie 14 dni od podpisania, zgłoś się z aktem notarialnym do Urzędu Miasta, Wydział Podatków i Opłat, w Szczecinie, w celu wypełnienia druku  IN-1 (podatek od nieruchomości). Wymiar podatku w formie decyzji, zostanie przesłany listem poleconym na podany przez Ciebie adres korespondencyjny. Opłatę tą ponosi się co roku.

Zameldowanie

Teraz jeżeli chcesz, możesz zameldować się w swoim nowym lokum. Aby tego dokonać, udaj się z aktem notarialnym do Urzędu Miejskiego w Szczecinie

Cały proces jest za Tobą, pozostało tylko urządzanie nowego lokum.